Presentazione

Presentazione
Una voce libera per tutti. Sono Antonio Gabriele Fucilone e ho deciso di creare questo blog per essere fuori dal coro.

Il mio libro sul Covid

Il mio libro

Il mio libro

Il mio libro

Il mio libro

Il mio libro

Il mio libro

Il mio libro

Il mio libro, in collaborazione con Morris Sonnino

Il mio libro

Il mio libro

Il mio libro

domenica 21 febbraio 2010

E DUIE ANIME D'U CASTELLU DI FUMONE

Comu funu nti l'anni...a vena...
comu nto tiempu et so' corre...bona la cosa et mala...
cusì duie nto castellu di Fumone sò l'alma santa et in pena...
so' surella...chì de la morti hè l'ala!

Funu l'arti su questa tarra di Laziu...
comu le signorie intra queste mura...
et ch'ebbenu fattu in viulente bruttura lu straziu...
pè li denari a lu tiempu ultimu avè...
cuntru lu fratellu...le sette surelle...pur si nnucenti...
chì staci oghje...forse parlandu di spiritu...coll'autri...
et chjosu ibi...co' la billezza...pudemu lu scheleru vede...
et co' lu sapè nuautri!

Pè vindetta fà...cuntru Petru fratellu da Morrone...
d' ellu pria chì fù Celestinu Papa...et lu suppliziu...
in questa priggiuni...chì de lu so' cori fù sprissione...
quellu sant'omu...in questu locu mittìu Bunifaziu...
chì di lupu più chì d'omu ebbe l'alma et ùn fù nta Luci...
et pè lu so' priggiuneru s'addumau la Cruci...
quandu murìu...comu fù bughju...quand'ellu Cristu ebbe a pajari...
cusì a vede...da Todi com'ebbe...quasi esegeta et prufeta...
chì fù Jacopon lu santu pueta:

"Pensavi per augurio la vita perlongare
nno, di ne ora
omo non pò sperare
vedem lo peccato
la vita stermanare
la morte appropinquare
quann' om pensa gaudere."

Com' eranu...co' la luci hè lu scuru...co' lu scantu...lu curaghju...
et onne cose tinta hè ibi co' la bona...
ma esse pò questu locu...noscia la persona?

2 commenti:

  1. Non ho capito molto di questa poesia perchè non parlo questo dialetto. Ho solo capito che parla del castello di Fumone ed io di questo Castello cercavo in rete....dopo aver letto su Trivago la sua leggenda ed aver visto le sue bellissime foto!
    Complimenti per la poesia e per il blog!
    A presto!

    RispondiElimina
  2. Questa poesia (da me scritta in una lingua medioevale con parole siciliane e corse) parla della storia del castello di Fumone.
    Parla di un delitto fatto da sette sorelle che uccisero il loro fratello e della vicenda di Papa Celestino V.
    Cordialità e grazie dei complimenti.

    RispondiElimina

Translate

Vicenza, CGIL e ANPI boicottano il raduno degli alpini

Ringrazio l'amico Morris Sonnino di questa immagine presa dalla pagina Facebook della Lega.